مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تور مجارستان

تور مجارستان

درباره مجارستان

 


مجارستان از کشورهای اروپای مرکزی است که شاید به اندازه کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه شهرت نداشته باشد، اما جاذبه های گردشگری آن کم نیستند و جایگاه یازدهم گردشگری در بین تورهای اروپا به مجارستان تعلق دارد. به علاوه تور مجارستان می تواند یک انتخاب عاقلانه برای گردشگری در کشورهای حوزه اروپا باشد چرا که هزینه تور مجارستان به نسبت دیگر کشورهای توریستی اروپا کمتر است و اما در عین حال زیبایی و جذابیت خودش را دارد. تور مجارستان معمولا به مقصد بوداپست برگزار می شود؛ بوداپست بزرگترین شهر مجارستان و پایتخت این کشور است که در حوزه های صنعتی، فرهنگی و اقتصادی برترین شهر مجارستان نیز به حساب می آید. بد نیست بدانید برخی از آثار دیدنی بوداپست در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.


 


راهنمای تور مجارستان


 


اطلاعات ضروری مجارستان

زبان رسمی: مجاری

دین رسمی: مسیحی

اختلاف زمانی نسبت به ایران: 2:30- دقیقه

واحد ارز: فورینت 

کد کشور: 36+

پلیس: 107

اوژانس: 104

آتشنشانی: 105

برق شهری: 230 ولت و 50 هرتز


 


ویزای مجارستان

برای سفر به مجارستان با هر قصد و هدفی نیاز به ویزا دارید. سفرهای توریستی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر با تور سفر می کنید امور مربوط به ویزای مجارستان توسط آژانس گردشگری انجام می شود که در واقع از خدمات تور مجارستان است.


 


سفر به مجارستان با ویزای توریستی


 


بهترین زمان سفر به مجارستان

مجارستان در منطقه مرکزی اروپا قرار دارد و دو رود مهم دانوب و تیسا درست از وسط این کشور می گذرند. آب و هوای مجارستان سرد و تقریبا کوهستانی است. به همین دلیل زمستان های سختی دارد و گاهی دمای هوا به منفی 18 درجه نیز می رسد. بهترین زمان سفر به این کشور تابستان ها است که هوا حسابی معتدل می شود و در حالی که گرمای آزاردهنده ای وجود ندارد، از سرما نیز خبری نیست. طبیعتا در این زمان استقبال گردشگران نیز از این تور بیشتر می شود و برای سفر فصل شلوغ تری خواهد بود.


 


بهترین فصل سفر به مجارستان


 


قیمت تور مجارستان

قیمت تور مجارستان در مقایسه با سایر تورهای کشورهای اروپایی پایین تر است، شاید دلیل این موضوع عدم شناخت کافی گردشگران از مجارستان باشد، هرچند که مجارستان به اندازه کافی دیدنی دارد. با این حال اگر می خواهید تور مجارستان ارزان تری نصیب تان شود باید از برخی فاکتورها چشم پوشی کنید. مثلا به جای این که هتل های پنج ستاره را انتخاب کنید به سراغ هتل های چهار ستاره و سه ستاره بروید و همین طور برای بلیت هواپیما نیز بهتر است بلیت های اکونومی با پرواز های ایرانی را انتخاب کنید چون قیمت شان نسبت به پروازهای خارجی ارزان تر است. تور مجارستان لحظه آخری نیز می تواند انتخاب خوبی باشد البته به شرطی که پکیج تان را از مجری مستقیم برگزارکننده تور مجارستان خریده باشید. تنها آژانس هایی با این ویژگی قابل اطمینان هستند چون برخی از آژانس ها تنها نام لحظه آخری را دارند و به بهانه ارزان تر بودن از کیفیت خدمات شان کم می کنند.


 


قیمت تور مجارستان


 


فرودگاه های مهم مجارستان

مجارستان چندین فرودگاه بین المللی دارد که مهم ترین آن در بوداپست پایتخت این کشور قرار دارد. فرودگاه بین المللی بوداپست | Budapest Ferenc Liszt International Airport یکی از مهم ترین و اصلی ترین فرودگاه های این کشور است. این فرودگاه با 4 ترمینال در 16 کیلومتری شهر بوداپست قرار دارد و از قطب های اصلی در جا به جایی مسافران این کشور است.


 


فرودگاه بین المللی بوداپست مجارستان


 


پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری مجارستان

پارک ملی آگتلک | Aggtelek National Park

پارک ملی آگتلک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مجارستان است. این پارک در فاصله سه ساعتی از بوداپست قرار دارد. در این پارک یکی از زیباترین غارهای اروپا قرار دارد، به علاوه پارک گونه های متنوعی از گیاهان دارد و تماشای مناظر آن بسیار لذت بخش است.


 


دریاچه بالاتون | Lake Balaton

دریاچه بالاتون از بزرگ ترین دریاچه های مجارستان است که به آن دریای مجارستان نیز می گویند؛ همین طور این دریاچه بزرگ ترین دریاچه آب شیرین اروپا نیز هست.


 


قصر بودا | Buda Castle

قطعا زیبایی قصر بودا شما را مسحور خود می کند، قصری باشکوه که آن را از نظر زیبایی با کاخ ورسای پاریس مقایسه می کنند. کاخی بزرگ که در آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و به سبب آن به بوداپست لقب پاریش شرق را نیز داده اند.


 


مهنم ترین جاذبه های گردشگری مجارستان


 


بهترین هتل های مجارستان متناسب با بودجه شما

هتل پنج ستاره کورینتیا بوداپست | Corinthia Hotel Budapest

هتل کورینتیا در مرکز شهر بوداپست قرار دارد و یکی از بهترین هتل های لوکس بوداپست مجارستان است. مهم ترین خدمات هتل شامل اینترنت و پارکینگ رایگان، مرکز تناسب اندام، خدمات نگه داری کودک، استخر روباز و سرپوشیده، خدمات ماساژ، آب گرم، سرویس خشک شویی، ترانسفر، سالن یوگا می شود. هتل فضایی شیک و مجلل دارد.


 


هتل چهار ستاره کنتینانتال بوداپست | Continental Hotel Budapest

هتل چهار ستاره کنتینانتال یکی از بهترین هنل های بوداپست بوده که خدماتی اعم از پارکینگ خصوصی، اینترنت رایگان، استخر، جکوزی، مرکز تناسب اندام، سونا، ترانسفر فرودگاهی، خدمات ماساژ، خدمات خشکشویی به گردشگران خود ارائه می دهد. هتل با طراحی مدرن و در عین حال حفظ اصالت المان های تاریخی و کلاسیک در قلب بوداپست قرار دارد.


 


هتل سه ستاره کی هیدا ترمال | Kehida Thermal Hotel

هتل کی هیدا ترمال با وجود سه ستاره بوده خدمات خوبی ارائه می دهد. اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان، استخر، مرکز تناسب اندام، جکوزی، پارک آبی، استخر سرپوشیده، استخر آب گرم، خدمات نگه داری کودک، خشک شویی و کلاب کودکان از مهم ترین و اصلی ترین خدمات این هتل هستند. در نزدیکی هتل دو کلیسای تاریخی که از جاذبه های بوداپست هستند، قرار دارد.


 


نمایی از بهترین هتل های سه ستاره مجارستان


 


بهترین و خوشمزه ترین غذاهای مجارستان

غذاهای مجارستانی تنوع زیادی دارند و بعید به نظر می رسد از بین تمام آن ها از هیچ غذایی خوش تان نیاید، خصوصا که یکی از غذاهای مشهور و خوشمزه مجاری چیزی شبیه به دلمه برگ کلم خودمان است. از طرفی مجارستان جزوی از اروپا است و از این جهت برخی غذاهای آن با دیگر کشورهای اروپایی شباهت دارد؛ از آنجایی هم که غذاهای اروپایی خیلی طعم عجیب و غریبی ندارد، به نظر می رسد غذاهای مجاری نیز خوشمزه باشند. در ادامه برخی از خوشمزه ترین غذاهای مجاری نام برده شده اند.


 


گولاش | Goulash 


ورس کسوسزا | Túrós csusza


کورتوس کالاکس | Kürtös Kalács


فوزلک | Főzelék


دلمه کلم | stuffed cabbage 


لانگوش | langos


مرغ پاپریکا | chicken paprikash


 


خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای مجارستان


 


بهترین سوغاتی مجارستان

در سفر به مجارستان می توانید سوغاتی های زیادی خریداری کنید اما یکی از عجیب ترین آن ها قوطی هایی است که عبارت "هوای مجارستان" روی آن نوشته شده است؛ بله درست متوجه شدید هوای مجارستان. این یکی از ایده های با مزه برای خرید سوغاتی است. جدای از این مورد مهم ترین سوغاتی های مجارستان شامل شکلات، گلدوزی های ماتیو، عروسک های فوکا، لباس سنتی، صندوقچه های چوبی نقاشی شده و پاپریکا می شوند.


 منبع:تور مجارستان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده