بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تور ایتالیا

تور ایتالیا

درباره ایتالیا

 


ایتالیا کشوری در جنوب اروپا که در زمینه های بسیاری سرآمد است. این کشور از نظر اقتصادی جزو هشت کشور اول جهان است و از نظر گردشگری جزو سه انتخاب اول در بین کشورهای اروپایی قرار دارد. تور ایتالیا در کنار تور فرانسه و تور اسپانیا پیشتاز تورهای اروپا هستند، به طوری که در بسیاری موارد تور ترکیبی ایتالیا برگزار می شود. بهترین انتخاب برای تور ترکیبی نیز تور ایتالیا فرانسه است که می توانید دو کشور مهم اروپایی را ببینید. ایتالیا شهرهای توریستی بسیاری دارد، که البته بیشتر از هر چیزی نام ونیز، رم، فلورانس، ناپل، پیزا و میلان به گوش مان آشنا هستند و اغلب تورهای گردشگری نیز در این شهرها برگزار می شود. شاید به نظر باورکردنی نرسد اما به گفته یونسکو نزدیک به نصف آثار فرهنگی جهان در ایتالیا قرار دارد. صنعت گردشگری یکی از صنایع پر در آمد و مهم این کشور محسوب می شود. سالانه حدود 60 میلیون گردشگر برای سفر تور ایتالیا را انتخاب می کنند که این نشان از قدرتمند بودن این کشور در گردشگری است.


 


راهنمای تور ایتالیا



طبیعتا با شناخت کافی از جاذبه های گردشگری ایتالیا پی می بردید که اصلا سفری چند روزه برای دیدن تمام این کشور کافی نیست، اما حداقل با تور ایتالیا می توان بخشی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و همین طور آثار ارزشمند تاریخی این کشور را دید. سفر با تور ایتالیا معمولا از حداقل 6 روز برنامه ریزی می شود، در خدمات تور علاوه بر رزرو هتل و بلیت هواپیما، بیمه مسافرتی، گشت شهری و همین طور خدمات ویزا نیز قرار دارد. برنامه های تور از قبل مشخص شده اند و نگرانی بابت هیچ موردی نخواهید داشت و تمام امور به عهده کارگزاران و آژانس های گردشگری است.


 


سفر به ایتالیا


 


اطلاعات ضروری ایتالیا

زبان رسمی: ایتالیایی

دین رسمی: مسیحی

اختلاف زمانی نسبت به ایران: 2:30- دقیقه

واحد ارز: یورو 

کد کشور: 39+

پلیس: 112

اوژانس: 113

آتشنشانی: 115

برق شهری: 230 ولت و 50 هرتز


 


ویزای ایتالیا

برای تمامی سفرها به ایتالیا نیاز به ویزا دارید. اگر در سفر توریستی با تورهای مسافرتی همراه شوید امور مربوط به اخذ ویزا توسط آژانس صورت می گیرد. شرایط اخذ ویزای ایتالیا برای سفرهای توریستی کار سختی نیست، این ویزا معمولا بازه ای زمانی چند روزه و نهایتا سه ماهه دارد.


 


ویزا سفر به ایتالیا


 


بهترین زمان سفر به ایتالیا

ایتالیا از نظر آب و هوایی به دو بخش تقسیم می شود. بخش های شمالی آن به دلیل همجواری با کوه های آلپ هوای سرد و کوهستانی دارند و در بخش های جنوبی آب و هوای مدیترانه ای و گرم حاکم است. اگر بخواهیم آب و هوای ایتالیا را به طور کلی بررسی کنیم باید بگوییم هوایی معتدل و مدیترانه ای دارد، حتی در مناطق شمالی هوا در فصل هایی مطبوع و معتدل است. با توجه به این نکته سفر به ایتالیا بیشتر در فصل بهار و تابستان خواهان دارد و اغلب گردشگران ایران نیز هم به دلیل آب و هوا و هم به دلیل تعطیلی های کشورمان تور ایتالیا نوروز و تور ایتالیا تابستان را انتخاب می کنند. در نهایت تمام فصل های ایتالیا دیدنی و جذاب هستند و تنها زمستان ها هوا سرد می شود خصوصا در مناطق شمالی کشور؛ بنابراین پیشنهاد می کنم اگر میانه خوبی با سرمای هوا ندارید بهتر است سفر خود را از اوایل بهار تا اوایل پاییز برنامه ریزی کنید.


 


بهترین فصل سفر به ایتالیا


 


قیمت تور ایتالیا

اصلی ترین موضوع برای تورهای خارجی موضوع قیمت و هزینه است. به هر حال نرخ ارز کشورها با نوسانات بازار تغییر می کند و این می تواند عامل مهمی در هزینه های سفر باشد. قیمت پکیج های تور ایتالیا و به طور کل قیمت بسیاری از تورهای خارجی به صورت ریالی و دلاری و یا یورو مشخص می شوند، چون هزینه اقامت در هتل و یا مثلا پروازهای خارجی با دلار و یورو تعیین شده اند و تبدیل آن ها به ریال با توجه به نوسانات بازار نرخ ثابتی ندارد. قیمت تور ایتالیا بین تورهای اروپا نرخ متوسطی دارد، البته به پول ما این قیمت از حد متوسط بالاتر می رود. با این حال برای پیدا کردن تور ایتالیا ارزان راهکارهایی نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال انتخاب تور ایتالیا لحظه آخری می تواند گزینه مناسبی باشد، که البته بیشتر در فصل های سرد و کم توریست دیده می شود. به علاوه آژانس هایی که مجری مستقیم تور ایتالیا هستند به همه چیز اشراف دارند و از این جهت با یک مقایسه ساده خواهید دید، معمولا نرخ های مناسب تری نسبت یه دیگر آژانس ها ارائه می دهند. در نهایت نیز موارد مهمی در تور ایتالیا ارزان اثر دارند. مهم ترین و اصلی ترین آن ها نیز قیمت هتل اقامتی و همین طور بلیت هواپیما است. با انتخاب پروازهای ایرانی به جای پروازهای خارجی و همین طور بلیت های اکونومی به جای بلیت های بیزنس کلاس و فرست کلاس هزینه های تان تا حدی کاهش می یابد. رعایت این موضوع در مورد انتخاب هتل نیز به کاهش هزینه ها کمک می کند. هتل های پنج ستاره و لوکس ایتالیا جزو بهترین و البته گران ترین ها هستند، در حالی که انتخاب هتل سه ستاره می تواند قیمت تور ایتالیا را کاهش دهد.


 


قیمت تور ایتالیا


 


فرودگاه های مهم ایتالیا

ایتالیا نزدیک به 30 فرودگاه فعال دارد که در شهرهای مختلف و مهم آن مانند رم، ناپل، فلورانس، پیزا قرار دارند. برخی از مهم ترین فرودگاه های این کشور فرودگاه لئوناردو داوینچی در رم، فرودگاه میلانو مالپنسا در میلان، فرودگاه لینیت در میلان، فرودگاه ونیز مارکوپلو، فرودگاه گالیله در پیزا، فرودگاه پره تولا در فلورانس هستند.


 


مهم ترین فرودگاه های ایتالیا


 


پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا

کولوسئوم | Colosseum

بنای کولوسئوم یکی از ارزشمند ترین و قدیمی ترینت بناهای ایتالیا است که در شهر رم قرار دارد. این بنا که ساخت آن مربوط به قرن اول میلادی می شود، میدانی برای نبرد گلادیاتورها بوده است.


 


میدان سنت مارک | Piazza San Marco

شهر ونیز با آن قایق ها و راه های آبی اش به تنهایی یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگردی ایتالیا است. سبک معماری خانه ها و بناهای با شکوه این شهر هر گردشگری را به وجد خواهد آورد. در این شهر میدان سنت مارک معروف ترین قسمت شهر و همین طور بزرگ ترین میدان ونیز است. میدانی که در اطراف آن چند جاذبه مهم از جمله کلیسای جامع دی سان مارکو، کلیسای سن موییز، چندین موزه و برج قرار دارد.


 


باغ بوبولی | The Boboli Gardens

باغ بوبولی در فلورانس ایتالیا قرار دارد و از زیبایی آن را به بهشت فلورانس تشبیه کرده اند. این باغ در واقع حیاط کاخ سلطنتی پیتی است. با قدم زدن در باغ علاوه بر طبیعت منحصر به فرد با مجسمه های زیبایی رو به رو می شوید که توسط استاد کاران هنر مجسمه سازی ساخته شده اند.


 


باغ بوبوبلی فلورانس ایتالیا


 


بهترین هتل های ایتالیا متناسب با بودجه شما

هتل پنج ستاره پرتریت فیرنزه | Portrait Firenze - Lungarno Collection

بدون شک یکی از هتل های لوکس ایتالیا هتل پنج ستاره پرتریت فیرنزه است. این هتل در شهر تاریخی فلورانس و در نزدیکی پل معروف پونته وکیو قرار دارد. اتاق های هتل طراحی مدرن و بسیار شیکی دارند و بیشتر از رنگ های سفید و خنثی استفاده شده است. هتل تا فرودگاه فلورانس فاصله اش حدودا 30 دقیقه البته با ماشین است.هتل از نظر دسترسی در موقعیت خوبی قرار دارد و فاصله آن با قصر پیتی و همین طور باغ بوبولی کمتر از 200 متر است. در این هتل حیوانات خانگی نیز اجازه ورود دارند. از مهم ترین و اصلی ترین خدمات هتل باید به اینترنت و پارکینگ رایگان، ترانسفر فرودگاهی، کرایه ماشین، خدمات خشکشویی، صندوق امانات، منوی مخصوص کودک و همین طور غذاهای رژیمی، خدمات ماساژ، تورهای دوچرخه سواری و گشت شهری اشاره کرد.


 


هتل چهار ستاره گرند تیبریو | Grand Hotel Tiberio

هتل چهار ستاره گرند تیبریو از بهترین هتل های رم ایتالیا است. این هتل با فرودگاه شهر رم حدود 40 دقیقه ای فاصله دارد. هتل ترانسفر فرودگاهی دارد اما اگر بخواهید خودتان به هتل بروید، می توانید از تاکسی و وسایل نقلیه بیرون فرودگاه استفاده نمایید. موزه واتیکان نزدیک ترین جاذبه گردشگری به این هتل است. در هتل ورود حیوانات خانگی مجاز نیست. هتل برای مهمانان با معلولیت خدماتی مانند صندلی چرخ دار، سرویس بهداشتی مخصوص دارد، همین طور علائم دیداری و شنیداری برای افراد ناشنوا و نابینا در سراسر هتل نصب شده است. از دیگر خدمات هتل می توان استخر سرپوشیده و روباز، سالن تناسب اندام، سونا، خدمات ماساژ، سولاریوم، صندوق امانات، خدمات خشک شویی، خدمات تبدیل ارز، خدمات نگه داری کودک و ... را نام برد.


 


هتل سه ستاره روسا سالوا | Rosa Salva Hote

هتل سه ستاره روسا سالوا در نزدیکی بزرگ ترین میدان ونیز یعنی میدان سنت مارک قرار دارد. موقعیت دسترسی خوب هتل طرفداران آن را بیشتر کرده است، هتل تا فرودگاه مارکو پلو ونیز فاصله ای حدودا 8 کیلومتری دارد. در این هتل می توانید از خدماتی چون اینترنت رایگان، خدمات خشکشویی، فعالیت های سرگرمی برای کودکان، بوفه و بار استفاده نمایید.


 


نمایی از هتل های پنج ستاره ایتالیا


 


بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ایتالیا

غذاهای ایتالیایی از آن دسته غذاهایی هستند که اغلب افراد دوست دارند، مانند پیتزا و پاستا که دیگر در سفره غذایی بسیاری از ما جا گرفته است. کمتر پیش می آید غذاهای ایتالیایی به مذاق ما خوش نیاید. بهترین انتخاب برای صرف غذاهای معروف ایتالیایی رستوران های شناخته شده و معروف ایتالیا هستند. در این رستوران ها با طعم اصیل غذاها آشنا می شوید که ممکن است با پخت آن در ایران یا هر جای دیگر تفاوت بسیاری داشته باشد.


 


پیتزا | Pizza


پاستا | Pasta


فریتاتا | Frittata


لازانیا | Lasagne


نوکی | Gnocchi


ویل میلانیز | Veal Milanese


 




 


بهترین سوغاتی ایتالیا

ایتالیا پنیرهای خوشمزه ای دارد و همین طور در صنعت عطر سازی جزو کشور های موفق است. اگر می خواهید از سوغاتی های ایتالیا چیزی به یادگار بیاورید می توانید به سراغ عطرهای معروف ایتالیایی، پنیرهای متنوع، ظروف سرامیکی و شیشه ای، مجسمه های کوچک نماد شهرهای مختلف، شکلات، پاستای ایتالیایی، دکوری های شیشه ای مورانو و ... بروید. این سوغاتی را می توانید در بازار های محلی و یا پاساژ ها و مراکز خرید شهر ها پیدا کنید.


 منبع:تور ایتالیا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده