بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تور اصفهان

تور اصفهان

درباره اصفهان

 


اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است و به قدری جاذبه و دیدنی دارد که به لقب نصف جهان نیز معروف شده است. این شهر در طول تاریخ اصلی ترین مقر حکومت ها بوده که به همین دلیل آثار باستانی زیادی از دوران تاریخی مختلف در آن به جای مانده است. اصفهان در قسمت مرکزی ایران قرار دارد و از این جهت دسترسی اغلب استان ها به آن راحت است. تمام این ها باعث شده تور اصفهان یکی از پرتقاضا ترین تورهای داخلی باشد؛ به طوری که در هیچ فصلی از سال اصفهان را خالی از مسافر نخواهید دید. البته از نظر پذیرش توریست خارجی شهر اصفهان جایگاه خوبی دارد و این هم به دلیل دیدنی ها و جاذبه هایش است و هم خدمات و امکانات خوب شهر. مهم ترین نکته در جذب توریست خارجی ثبت آثار متعدد از این شهر در یونسکو است که سیل گردشگران خارجی را روانه اصفهان می کند. در کنار بافت سنتی و معماری ایرانی شهر باعث توجه بیشتر گردشگران شده، معماری که در بسیاری از شهرهای ایران کمتر دیده می شود و برای گردشگران خارجی بسیار غریب و در عین حال بسیار جذاب است. تقریبا در هر زمان که به این شهر سفر کنید حداقل چند گردشگر خارجی را در سطح شهر و یا مکان های دیدنی خواهید دید.



این شهر در حوزه صنعت و تجارت نیز فعالیت گسترده ای دارد و بسیاری از افرادی که به تور اصفهان را رزرو می کنند اهداف کاری دارند. بازار های اصفهان رونق خوبی دارد که بخشی از آن به صنایع دستی و خوراکی های بومی مربوط می شود. حجم زیاد مسافر و گردشگر به اصفهان خصوصا گردشگران خارجی نه تنها باعث شده تا تعداد هتل ها و مکان های اقامتی افزایش یابد بلکه کیفیت و خدمات را نیز به صورت قابل توجه ای بهبود داده است. همین امر هم کمک کرده تا تور اصفهان در میان تورهای داخلی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و گردشگران داخلی نیز بتوانند از امکاناتی عالی در سطح بین المللی استفاده کنند.


 


راهنمای تور اصفهان


 


بهترین تور اصفهان

اصفهان موقعیت دسترسی خوبی دارد و در مرکز راه های ارتباطی کشور است. فاصله این شهر تا تهران 435 کیلومتر است و از طریقی زمینی با اتوبوس یا وسیله نقلیه شخصی حدود 5 ساعت زمان می برد؛ مدت زمانی که در راه هستید در تور اصفهان با قطار کمی طولانی تر حدود 7 ساعت می شود، چون قطار در ایستگاه ها مدتی توقت دارد. بهترین و راحت ترین راه سفر به اصفهان استفاده از هواپیما است که اغلب آژانس های گردشگری نیز تور اصفهان را به صورت هوایی برگزار می کنند. با این که به نظر می رسد سفر زمینی ارزان تر است اما قطعا خستگی بیشتری برای تان خواهد داشت و همین طور اگر زمان محدودی داشته باشید باید بخش قابل توجه ای را در راه بگذرانید. در صورتی که سفر هوایی هم راحت است و هم زمان بیشتری در اختیارتان قرار می دهد.


 


سفر به اصفهان


 


بهترین زمان سفر به اصفهان

اگر واقعا قصد سفر به اصفهان را دارید بهترین زمان فصل پاییز و بهار است. اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی اش و قرار گیری در دامنه کوه های زاگرس آب و هوای خشکی دارد و میزان بارش آن کم است. از نظر گرما و سرمای هوا باید بگویم اصفهان آب و هوایی معتدل دارد که هوای زمستان هایش در سرد ترین حالت ممکن به 18 درجه زیر صفر می رسد و در تابستان ها بیشترین دما حدود 40 درجه بالای صفر می رسد. با تمام این تفاسیر اواسط بهار و پاییز که هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم شده، بهترین زمان سفر به اصفهان است.


 


بهترین زمان سفر به اصفهان


 


قیمت تور اصفهان

اصفهان شهری کاملا توریستی است و همان طور که بالاتر اشاره شده تقریبا در تمام فصول پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. این حجم از استقبال از تور اصفهان همان قدر که برای صنعت توریست این شهر مفید واقع شده، در مواردی مانند قیمت هتل ها و هزینه های سفر نیز تاثیر منفی گذاشته است. به طور کلی قیمت تور اصفهان در سطح متوسطی قرار دارد و ممکن است بودجه های کم نیز بتوان به این شهر سفر کرد اما حجم گردشگران خصوصا در فصل های پرتوریست باعث افزایش نرخ ها می شود. البته خود مسافر نیز در تعیین قیمت تور اصفهان نقش به سزایی دارد. در اصفهان تا دل تان بخواهد هتل و مهمانسرا وجود دارد که با توجه به سطح کیفی شان هزینه های متفاوتی خواهند داشت. طبیعتا بهترین و لوکس ترین هتل های اصفهان، هتل های پنج ستاره هستند که نرخ بالایی نیز دارند و بعد از آن هتل های چهار و سه ستاره به ترتیب ارزان تر هستند. البته این در میان هتل های 4 ستاره و 3 ستاره هتل های عالی و درجه یکی نیز وجود دارد که اتفاقا قیمت مناسبی هم دارند. موضوع بعدی نوع وسیله ای است که برای سفر انتخاب می کنید. اغلب تورهای اصفهان با هواپیما برنامه ریزی شده اند و اگر می خواهید تور اصفهان ارزان تری را تجربه کنید بهتر است بلیت های پروازتان را از نوع اکونومی انتخاب کنید. بلیت های بیزنس کلاس و فرست کلاس گران تر هستند و هزینه های تان را افزایش می دهند. نکته دیگر برای پیدا کردن تور اصفهان ارزان سفر در فصل های کم توریست مانند زمستان استو فصل هایی که مثلا به دلیل آب و هوا توریست کمتری به این شهر سفر می کنند؛ چون در این صورت هزینه ها تا حدی کاهش می یابد. در این فصل ها تور اصفهان لحظه آخری نیز بیشتر دیده می شود. زمانی که مسافر کمتری برای سفر تقاضا کند، آزانس ها به دلیل ظرفیت تورهای شان مجبورند تخفیف های قابل توجه ای بگذارند. تخفیف تور اصفهان لحظه آخری گاهی تا 50 و یا حتی 60 در صد نیز می رسد و این یک فرصت ایده آل برای سفر است.


 


خانه ملاباشی اصفهان


 


فرودگاه بین المللی اصفهان

اصفهان یک فرودگاه بین المللی دارد که در قسمت شمال شرقی قرار گرفته است. فاصله این فرودگاه تا شهر حدود 18 کیلومتر است و سالانه گردشگران بسیاری از طریق همین گذرگاه وارد اصفهان می شوند. این فرودگاه از پرتردد ترین، فرودگاه های کشور است که به طور میانگین بیش از 50 داخلی و خارجی پرواز دارد.


 


فرودگاه بین المللی اصفهان


 


پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری اصفهان

اصفهان جاذبه ها و دیدنی بسیاری دارد از بناهای تاریخی گرفته تا طبیعت زیبا و بکر. هر گوشه ای از این شهر جذابیتی دارد و کوچه بازارهای آن نیز به دلیل نوع بناها و بافت شهری اش حال و هوای جذابی دارد. اگر بخواهیم تمام آثار اصفهان را شرح دهید باید لیستی بلند آماده کنیم اما در ادامه تعدادی از مهم ترین ها و معروف ترین جاذبه های این شهر را به اختصار توضیح می دهیم.


 


میدان نقش جهان

میدان نقش جهان که در گذشته به میدان شاه نیز معروف بوده است یکی از آثار تاریخی ارزشمند این شهر است که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در چهار طرف این میدان چهار سازه قدیمی شامل مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو، مسجد شاه و سر در قیصریه است. دور تا دور این میدان بازارچه ای مسقف قرار دارد که از گذشته تا کنون محلی برای عرضع و فروش صنایع دستی و سوغات این شهر بوده است.


 


سی و سه پل

یکی از زیبایی های شهر اصفهان پل سی و سه پل است که در زمان صفویه بر روی زاینده رود بنا شده است. این پل یکی از آثار شاهکار معماری ایران و جهان است که در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این پل به طول 295 متر و پهنای 13.75 متر در سال 975 هجری شمسی مورد استفاده قرار گرفته است.


 


کلیسای وانک

اصفهان از آن شهرهایی است که مردم اقلیت های مذهبی متعددی دارد؛ همچنان نیز تعدای از مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و ... دراین شهر زندگی می کنند. به همین دلیل در اصفهان عبادتگاه های مذهبی مختلفی مانند مسجد، کلیسا، کنیسه و آتشگاه دیده می شود. یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اصفهان کلیسایی به نام وانک است که قدمت آن به زمان شاه عباس دوم باز می گردد.



کاخ چهل ستون، آتشگاه، پل خواجو، جنگل ناژوان، منار جنبان، خانه آقای هوانس، خانه ملاباشی، خانه امین التجار، خانه سوکیاس، مسجد ساروتقی، برج کبوتر خانه، مدرسه چهارباغ، باغ هشت بهشت و بسیاری آثار دیگر از جاذبه های گردشگری اصفهان به شمار می آیند.


 


کلیسای وانک از جاذبه های اصفهان


 


بهترین هتل های اصفهان متناسب با بودجه شما

هتل پنج ستاره عباسی اصفهان

اصفهان هتل های مدرن و درجه یک زیادی با نمای سنتی دارد که یکی از بهترین آن ها هتل عباسی است. هتل عباسی در خیابان آمادگاه اصفهان قرار دارد و یکی از اصلی ترین جذابیت هایش نمای اتاق ها و دکوراسیون هتل است. در این هتل اتاق ها و سوئیت های مختلفی به سبک قدیمی مانند قاجار طراحی شده است، اتاق هایی با نقاشی های قدیمی و سنتی و سقف های گنبدی شکل؛ البته هتل اتاق های مدرن و امروزی نیز دارد. هتل 3 طبقه با 225 اتاق دارد که از نظر موقعیت شهری دسترسی راحتی به اماکن دیدنی و تاریخی اصفهان دارد. از مهم ترین امکانات این هتل می توان اینترنت و پارکینگ رایگان، سالن ورزشی، استخر، سونا، سالن ماساژ، چایخانه سنتی، خدمات خشک شویی، خدمات تور، صندوق امانات، مرکز خرید و بسیاری دیگر را نام برد. تنها وعده غذایی که با اقامت در هتل به صورت رایگان ارائه می شود صبحانه است.


 


هتل چهار ستاره سفیر اصفهان

هتل چهار ستاره سفیر درست رو به روی هتل عباسی در خیابان آمادگاه قرار دارد. هتل 6 طبقه و 100 اتاق دارد و اتاق ها نمایی شیک و ساده دارند. استفاده از عناصر چوبی، ترکیب رنگ سفید و کرم از اصلی ترین بخش های دکوراسیون است. هتل پارکینگ ندارد اما به جز آن از امکانات عالی و درجه یکی برخوردار است. با اقامت در این هتل تنها می توانید صبحانه را به صورت میل نمایید. در تمام اتاق ها تلویزیون، مبلمان، دراور، میز تحریر، چای ساز، مینی بار، صندوق امانات وجود دارد. امکاناتی از قبیل فروشگاه، صرافی، خودپرداز، خدمات VIP، ترانسفر، خشک شویی، سالن ماساژ، سونا، جکوزی، خدمات ویژه برای معلولین، خدمات تهیه بلیت، اینترنت رایگان، رستوران بام از مهم ترین خدمات این هتل هستند.


 


هتل سه ستاره شیخ بهایی اصفهان

طبیعتا با اقامت در هتل های سه ستاره باید هزینه کمتری پرداخت کنید و در هزینه تورتان نیز کمتر می شود اما هزینه کمتر همیشه به معنای کیفیت و یا خدمات بد نیست. هتل سه ستاره شیخ بهایی یکی از آن هتل های خوب اصفهان است که با وجود سه ستاره بودن شرایط مناسب و خوبی برای گردشگران فراهم می کند. هتل در خیابان شیخ بهایی در 7 طبقه و به تعداد 52 اتاق ساخته شده است. فضای اتاق ها ساده است و المان های سنتی نیز در آن دیده می شود. در این هتل می توانید از اینترنت و پارکینگ به صورت رایگان استفاده نمایید. برای وعده های غذایی به جز صبحانه باید هزینه اضافی پرداخت کنید. در اتاق ها تلویزیون، چای ساز، یخچال و مبلمان قرار دارد. خدمات قابل توجه هتل شامل خشک شویی، تهیه بلیت، رستوران بام، مینی بار و صندوق امانات را شامل می شود.


 


بهترین هتل های اصفهان


 


بهترین و خوشمزه ترین غذاهای اصفهان

طبیعی است که اصفهان به دلیل قدمت دیرینه اش و فرهنگ های مختلف تنوع غذایی بالایی دارد. تجربه کردن طعم های جدید مطابق با فرهنگ و رسوم دیگر شهرها و کشورها یکی از جاذبه های گردشگری به حساب می آید. در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین غذاهای اصفهان معرفی شده اند.


 


بریونی

مرصع پلو

کاله جوش

اشکنه

حلیم بادمجان

قیمه ریزه

خورش ماست

یخنی لوبیا

کباب زردک

 


غذاهای معروف اصفهان


 


بهترین سوغاتی اصفهان

اصفهان در زمینه صنایع دستی بسیار قوی است اما قبل از خرید سوغاتی های اصفهان بد نیست بدانید اصفهان شیرینی ها و خوراکی های خوشمزه ای دارد که معمولا به عنوان بهترین سوغات این شهر شناخته می شوند. گز، پولکی، نبات، برشتوک، سوهان، جوز قندی و ... که هر کدام در نوع خود بی نظیر هستند و تنوع زیادی نیز دارند. این ها تنها سوغاتی خوراکی این شهر بودند. اگر به سراغ صنایع دستی نیز بروید با تنوع زیادی رو به رو می شوید، از جمله معروف ترین آن ها ظروف خاتم کاری، ظروف مینا کاری، ظروف سفالی، سینی های مسی و پارچه های قلم کاری شده هستند. بازار میدان نقش جهان یکی از بازارهای بزرگ این شهر است که تقریبا همه این سوغاتی ها با تنوع زیادی در آن جا پیدا می شود.


منبع:تور اصفهان


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده